11 februari 2007

Peis en vree aan allen

Vanuit mijn ooghoeken zie ik een klein waterhoentje vrolijk over de weide trippelen. H&M, mijn trouwe tweevoeters die ons 6 dagen op 7 van een kakelvers eitje voorzien, komen onmiddellijk aangesneld, wanneer ze de indringer bemerkt hebben.
H(ades) : 'Dat is hier wel óns grondgebied, hé!'
Het waterhoentje, ietwat verwaand, met Franse tongval : ' Excusez? Iek 'eb 'ier nergens een bordje gezien?'
H knarsetandt (voor zover een kip kan knarsetanden) en M(edusa) mengt zich ook in het gesprek : 'Jij verzopen waterkieken! Maak dat je wegkomt!'
Het waterhoentje, erg gevat, duidelijk al veel gereisd en een fanatieke filmliefhebber: 'Are you tokking to me?'
H houdt zijn hoofdje schuin en knippert snel met zijn inktzwarte kraaloogjes, tegen zoveel welsprekendheid is hij niet opgewassen. Als een kip zonder kop begint hij verwijten te slingeren naar het hoofd van het waterhoentje en ik heb moeite hun gekakel te ontcijferen.
Anyway, een kwartiertje later blaast het waterhoentje de aftocht en kunnen H&M - met hun papaverrode kam fier in de lucht - verdergaan met hun broodnodige heen-en-weer gewaggel en gepik.

Dit maar om te illustreren dat het in het dierenrijk ook niet altijd peis en vree is.

Filia Solis

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Schitterend :)

Anoniem zei

Gevogelte uit de onderwereld, verenigt u allen tegen donkerbloedige waterhoenders!

Julia zei

O geweldig , Alles maar vooral dat: Are you tokking to me?? Echt zo mooi gescreven !!!

Anoniem zei

Hihi! Geweldig...

Btw: wat vind je van Tirza? Ik vind het het mooiste boek dat ik ooit heb gelezen. Prachtig...

Anoniem zei

There are two things for which animals are to be envied: they know nothing of future evils, or of what people say about them.
Voltaire