24 augustus 2006

Mevrouw Bafort

J'aime regarder les gens, heb ik onthouden uit Tom Barmans meesterwerkje 'Any Way The Wind Blows' et plus de j' aime regarder les gens qui regardent les gens. Tijdens een dagje winkelen in Gent (op zoek naar dat éne perfecte paar laarzen) bezondig ik mij dan ook vaak aan het onopvallend, doch schaamteloos, bekijken van mensen.
Over het Sint-Baafs plein, waar we een pitstop maken om vrolijk slurpend een ijsje te eten, loopt een knappe vrouw met het tempo van een kolibrie die op een bloemententoonstelling is losgelaten. Haar goudkleurige sjaal wappert achter haar aan. Vele mensen draaien hun hoofd in haar richting, maar verzwelgen daarna weer in hun dagdagelijkse beslommeringen.
Mijn hersenen malen, want ik kén haar ergens van. Plots hol ik haar achterna (met die stelten van haar) en spreek haar aan : 'Bent U Delfine Bafort ?' 'Jazeker' glimlacht ze en ze draait zich sierlijk om. Ze heeft sprekende ogen, fijne gelaatstrekken en haar goudgele haar omlijst haar gezicht als een stralenkrans. Ik becomplimenteer haar met haar film Steve+Sky en vraag haar of ze nog modellenwerk doet. Ze zegt dat ze zich momenteel vooral toelegt op haar acteeropleiding. Ook vertelt ze 'Acteren is iets compleet anders dan modellenwerk. Ik heb er hard voor moeten werken. Een actrice heeft wel degelijk talent nodig. Ik heb ooit een rolletje gehad in het project 'The Best of Kungfu', waar mijn vriend Felix aan meewerkte. Tussen het modellenwerk door was ik zoveel mogelijk op de set om hem te zien en ik denk dat ze mij uit medelijden uiteindelijk hebben laten meespelen.' Heel sympathiek beantwoordt ze mijn vragen, en ze komt absoluut niet arrogant over. Heel wat anders dan de air die 'Cocaine Kate' zich aanmeet (alhoewel ik die natuurlijk nog nooit heb ontmoet :p)


Filia Solis

7 opmerkingen:

Valerie zei

oeioei ik denk niet dat ik haar ken
ik zal mijn film- en modellenkennis eens wat moeten gaan bijschaven, want ook Anyway the wind blows heb ik nog stééds niet gezien...:/

Anoniem zei

Ik herinner me de woorden van Michel Follet: "'Anyway the wind blows' van Tom Barman, die film vond ik een gedrocht."

dM3 zei

Zozo, u leest mij :) fijn om dat te horen. Wie weet lees ik u vanaf nu ook wel ;)

dM3 zei

Zozo, u leest mij :) fijn om dat te horen. Wie weet lees ik u vanaf nu ook wel ;)

Anoniem zei

God has given you one face, and you make yourself another. William Shakespeare

annelies zei

Ik ben het niet eens met Michel Follet. Maar dat vind ik niet erg.

Valerie zei

Ik heb wel sympathie voor Follet
als presentator vind ik het maar niks
maar ik heb ooit zijn boek "oogcontact" gelezen
grellig