5 september 2006

Alles voor de overwinning

Ergens op een tennisterrein in het verre Oost-Vlaanderen wordt een dubbelwedstrijd gespeeld. Wij (ik en mijn 'partner') staan enkele games in deze kwartfinale achter dus ik besluit extra goed op te letten aan het net en vooral de netspeler van de tegenstander goed in het oog te houden. Er staat een stevige wind en onze rokjes waaien op, maar niks kan me van mijn concentratie brengen (ook niet de extra toeschouwers die we hebben gekregen door eerder genoemd feit).
Mijn partner slaat een passing-shot maar de netspeler van de tegenstander reageert snel en raakt de bal nog net met de punt van haar racket. In een reflex strek ik mijn racket in de richting van de bal en wonder boven wonder raak ik hem ook nog op mijn racketrand. De bal ketst af... en raakt mijn voorhoofd... Een joekel van een buil manifesteert zich.

Het staat wel ontzéttend stoer en ik zal aan mijn klasgenoten vertellen dat ik de blauwe plek heb opgelopen in een gevecht met een punker op Crammerock. Terwijl ik 's avonds nog even in mijn agenda blik voor de volgende dag, wordt mijn humeur opnieuw minder. In rode viltstift staat er 'SCHOOLFOTO'...

Filia Solis

2 opmerkingen:

Valerie zei

héhéhé dat gaat een mooie klasfoto worden :-)

Anoniem zei

U doet me lachen met uw builverhaal, maar dat mag ik niet zeggen zeker? :)