13 oktober 2006

My lucky day

Alle bananen de deur uit. Hang de kruizen recht en bevestig strengen knoflook aan de voordeur. Berg de ladders op en doe de kat in het pension als het een zwarte is.
Wanneer je vandaag iets ongelukkigs meemaakt zou je bijna gaan geloven dat vrijdag de dertiende echt ongeluk brengt... Volgens mij is het immers allemaal flauwekul maar op internet gonzen tientallen verhalen over historische figuren die op vrijdag de dertiende het zekere voor het onzekere zouden hebben genomen. Zo zou Churchill nooit op vrijdag een veldslag beginnen, noteerde Columbus juist alle goede dingen die hem op die dag overkwamen en zag Napoleon op een vrijdag voor het laatst de Franse kust. En als zíj erin geloofden... Jullie ook?

Filia Solis

7 opmerkingen:

Valerie zei

Ik geloof ook niet in vrijdag de dertiende!
I love vrijdag de dertiende, gisteren was kei leuk!

Anoniem zei

Hi!
Ik geloof er ook niet in! Ik heb gisteren een keileuke dag gehad en ben niet eens van mijn fiets gevallen. ;-)

Anoniem zei

Ik ben niet bijgelovig, maar ik denk er wel aan.

Dat wil zeggen: ik loop niet gauw onder ladders enzo.

Anoniem zei

Onzin, je vous dis.

Anoniem zei

Een collega van me trouwde afgelopen vrijdag. Stoer hè!

Anoniem zei

ik had een gelukkige dag - die 13e. Dus laat maar komen ..

Anoniem zei

ik heb vrijdag de 13de een betaling gekregen die veel groter was dan ik had verwacht (achterstallig vakantiegeld)... dus was wel content :-)