18 november 2006

Bomen knuffelen

Onze school is er trots op dat ze werken met ELOV (Elektronische Leeromgeving Vlaanderen). Dat is een digitaal platform dat via een centrale server scholen in heel Vlaanderen bedient. Wij, studenten, krijgen een unieke logincode en kunnen zo meer info opvragen over cursussen waarvoor we zijn ingescgreven, of mededelingen bekijken waaraan de school dan geen brief meer moet verspillen (Ik citeer de dame van het secretariaat : *schrille stem* ''Dat is dan weer een vijfde (!) van een boom gespaard'' Ik verdenk haar ervan dat ze zo iemand is die in haar vrije tijd bomen knuffelt, maar dat terzijde.)
Onze leerkracht Aardrijkskunde gebruikt ELOV ook vaak, om achtergrondinfo op te plaatsen ivm. de lessen. Vandaag vond ik er dit filmpje op met de droge commentaar : 'Zo moeten jullie de landen uiteindelijk ook kunnnen benoemen.'' Waarschijnlijk denk je nu 'Die leerkracht heeft tenminste nog gevoel voor humor' Wel, als je haar ooit eens ontmoet, zal je begrijpen waarom ik na het typen van dit bericht de computer vliegensvlug afsluit en begin te oefenen, want de humor van de leerkrachten van tegenwoordig is voor discussie vatbaar...



Filia Solis

9 opmerkingen:

Maxentia de Beauvais zei

prachtig filmpje toch? Als je teksten van dEus kent, moet zoiets toch ook te doen zijn?

Anoniem zei

*mond zakt open van verbazing*

Diegene die dit ingezongen heeft... Hoeveel uur zou die daar aan hebben besteed om dat allemaal zo snel achter elkaar te kunnen zeggen, en dat nog op een melodietje?!

Ik heb medelijden met je. Dit is echt... erg. Ik bedoel, wíl ik jouw Aardrijkskundeleraar wel ontmoeten?!

Valerie zei

Ik heb Aardrijkskunde altijd al gehaat
ik ga nu niet meer van idee veranderen...

Anoniem zei

ik vind dat schitterend gedaan, whahaha , leuk filmpke

Sir Robin zei

Het is nogal simpel om te denken dat je een vijfde van een boom bespaart wanneer je belangrijke mededelingen op internet zet.
De écht belangrijke mededelingen print je meestal toch uit om achteraf een bewijs te hebben of om ze te kunnen onthouden (electronische mededelingen verdwijnen na een tijdje). En de minder belangrijke mededelingen, die werden meestal mondeling meegedeeld in mijn tijd.

Het enige dat ze uitsparen is een postzegel en een enveloppe en een beetje (vervelend) werk. Maar bomen? Laat me niet lachen.

Anoniem zei

To repeat what others have said, requires education; to challenge it, requires brains.
Mary Pettibone Poole

Anoniem zei

Als ík dat ventje op mijn scherm zou krijgen om de landen te moeten leren, dat overactieve, hyperventilerende tekenfilmfiguurtje, dat irritante ding, dat kinderachtige niveau... ik zou al lang niet meer blij zijn dat de wereld bestaat. Alléén daarom. Al. Ja. God zeg.

Anoniem zei

Als je dàt kan, zal ik zéér onder de indruk zijn.

Anoniem zei

Czechoslovakia? Je lerares aardrijkskunde wil haar leerlingen onjuiste zaken laten leren. Tsss. :)